دلیل نامگذاری میدان چهارباغ جنت آباد جنوبی

    دلیل نامگذاری میدان چهارباغ جنت آباد جنوبی


    میدان چهارباغ ، یکی از تقاطع ها و میادین معروف جنت آباد محسوب می شود که در تقاطع خیابان چهارباغ و بلوار جنت آباد جنوبی قرار دارد. دلیل نامگذاری میدان چهارباغ، وجود باغستانهایی در اطراف این میدان بود که زمانی پر از درختان میوه های بهشتی جنت آباد بود و امروزه جای خود را به دو قطعه فضای سبز بوستانها و یک طرف مسجد داده است.
    بر اساس گزارش میدانی از مشاورین املاک منطقه، بهترین بخش محله جنت آباد جنوبی  در اطراف میدان چهارباغ و بخش هایی از خیابان لاله شرقی است.
    لازم به یادآوری است که آبنمای داخل این میدان طی دهه گذشته تغیراتی در طرح آن صورت گرفته و همواره مورد توجه مسئولین محله و اهالی قرار دارد، بطوریکه در مناسبت‌های مختلفی چون اعیاد، دهه محرم و دهه فجر اطراف آن تزئیناتی صورت می‌گیرد.
    بنا به دلایلی احتمالا فنی چند سالی آبنمای میدان چهارباغ جنت آباد  خاموش بود که خوشبختانه سال گذشته مجددا راه اندازی شد و علاوه بر آن نورپردازی هم در آن شکل گرفت.

    آقای حمید مرادی از ساکنین قدیمی محله در این باره می گوید: “چهار تا باغ و چهارراه بود میدان نبود صاحب باغ حاج علی خدا بیامرز بود کوچه بالایش سمت غرب قهوه خونه مش اکبر بود. خونه مش اکبر از خـانه های قدیمی جنت آباد بود، ۱۶متری اول. خدا رحمتش کنه.

    دنیا خانم می گوید: “یاد باغهایی که خراب شد به خیر، من بچه بودم و یکی از اون باغها روبروی خونه ی ما بود. هنوز یادمه که عروس دومادا برای فیلمبرداری و عکاسی اونجا میومدن و دور استخر داخل باغ کلی عکس و فیلم میگرفتن.”

    لطفا نظر خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بالا